Pagi isnin dpt msg dari bff kata dia kena warded kat Hospital Ampang...air ketuban dah kuar...aduzzz terkezut jgk sbb dia pregnant baru nk masuk 6 bln...dah lah kandungan sulung gugur tahun lps....yang kedua ni pon mengalami nasib yg sama...masa sy call doktor blom decide apa2 tp doktor dah ckp kalo air ketuban dh kering camne pon baby terpaksa dikeluarkan sbb takot jangkitan kuman...maybe kena induce....
pagi semalam call dia lg katanya dah sakit2 cam nk bersalin...sy tak ckp byk cuma dapat titipkan kata2 semangat buatnya...nampak gayanya kandungan ke-2 ini pon tk dpt diselamatkan jgk...bersimpati dengannya:(
petang semalam slps blk dr keje dia call bgtau baby dh kuar...n hubby dia ckp still nmpak nadi baby masih berdenyut masa tu...mesti dia sedey...cian dia nk wat camner..dugaan lagi...tak sempat cakap byk sbb dgr sore pon cam letih sgt...harap2 dia bleh terima ini semua sebagai ujian...
pagi td try call dia lg...dia bgtau baby dh selamat dikebumikan...dia tk berdaya nk tgk rupa baby sbb bimbang teringat...sy cuma dapat katakan pdnya byk kan bersabar...at least dia dh ada saham kat akhirat nanti....
Begitulah ujian kan? Allah uji kita dengan berbagai cara...cuma mampu dilakukan semoga kita dapat terus bersabar dan terus memohon kekuatan agar Allah kuatkan semangat kita utk menghadapi dugaan itu dengan redha...
No comments:
Post a Comment