Wednesday, November 4, 2009

Cerita Mereka...

Baru pas baca FB Scha Alyahya...tersentuh jugak bila baca confession dia...sy mula mengambil tahu pasal selebriti ni lepas dia rapat dengan fahrin...sy tak pasti kenapa tp sy suka tgk dia dengan Fahrin...sebelum ni takde lah ambik perhatian sgt pasal dia...cuma lepas tgk watak dia dalam Awan Dania tu sy rasa suka...watak dia yg gila2...kasar...sometimes lucu..mencuit hati sy...

Bila dia rapat ngan Fahrin....sy makin suka nengok dorang...pastu tengok AC dcni yg baru disiarkan aritu...kata-kata dia pada Fahrin...pengakuan ttg Fahrin..Ya Allah sweet sgt!...kalo lah rancangan tu disiarkan sebelom dorang clash mesti Fahrin tu tersipu2 bila si Scha puji dia....Scha ni plak jenis yg berterus terang...dah suka dia ngaku je dia suka takde nk belit2 atau nk sembunyi2....pendek kata dorang ni pada pandangan mata sy memang pasangan yg secocok lah...tapi... bak kata dia "we look good together,we are made for each other but we dont meant to be together...." hmmm...bila tgk iklan 'berbaloi2' tu lg lah.... kita yg menengok ni pon rasa terusik...tuan badan yg menanggung tu gimanalah gamaknya...

kata beliau:

"kita plan, kita usaha, kita doa tapi it still His call. kalau Dia dah tentukan mcmtu, macamtu lah jadinya. kita usaha, dont give up and give the hardest to fight for what we want but things dont always turn out the way kita nak. kan? jadi kita telan lah walau sakit mcm mana pun. saya ada bahagian saya, dia ada bahagian dia."

hmmm....betol kata dia...memanglah kan kalo dah takde jodoh buatlah camne pon...usaha sampai kuar keringat darah sekali pon..tetap takkan ada... tapi kalo dah memang jodoh tolaklah macam mana pon akan jadi jugak...surah yasin ayat 82 ada sebut kun fayakun...Allah berkuasa menjadikan sesuatu, apabila Allah kata jadi (kun) maka jadilah ia (fayakuun...)....

Tiba2 plak arini ulas pasal artis..kikiki...takper lah kalo ambik tahu pasal artis ni dapat juga membantu memulih jiwa yg lara dan bleh jd therapy selain shopping apa salahnya kan?...nk shopping paham2 jer lah...so kena guna therapy cara lain...kadang2 mengikuti perkembangan dunia artis, mengikuti drama.... selain dapat menghiburkan hati...banyak gak pengajaran yg bleh diambil...bukan semata2 nengok jer kan?...yg baik ambik sbg teladan yg buruk jdkan sempadan...byk citer2 yg memberi kesan dan membuatkan kita berfikir balik...ada yg relate ngan kehidupan kita...ada yg kena ngan org sekeliling kita...bertitik tolak dari itu den akan terus menyokong industri hiburan tanah air (kikiki tiba2 jerk!)... pasni nk jd peminat setia Scha n Fahrin lah ki ki ki...

4 comments:

lynaleng said...

elok la pon mereka putus..den dapat rasekan mereka ni tak secocok...heheheh

Dehearty.... said...

apa plak tk secocoknya? dua cocok lg tu k.lyn nk compared ngan ex makwe fahrin yg sblm ni ok lg yg ni i tgk ki ki ki

lynaleng said...

ex dlu2 dia pon tak secocok gakk..i dapat rasekan mereka takde keserasian...fahrin tu carik org biaser2 jer yg bukan artis ok...

Dehearty.... said...

haah! soh fahrin cari i jer lah kikiki