Hari ni rasa nk write something...dah lama sgt tak betol2 memblog...arini alhamdulillah jiwa rasa agak tenang..under control...dan emosi2 negatif yang bertandang sebelom ini sedikit demi sedikit makin terhakis...harap2 janganlah datang lg...seksa nak menghadapi time2 sukar bila jiwa tengah kacau...
semalam berborak kosong ngan madam...tiba2 kuar citer pasal lagu2 kenangan...'sepi seorang perindu'...hmm itulah lagunya yang bisa buat sy nangis kat batu buruk...malu kat geng2 JLTI yang ada sama masa tu...pedih telinga kena sindir pastu...camner lah bleh kuar air mata depan dorang...tak bleh nk control dah masa tu...bisa betol lagu tu...
Berbalik pada sembang2 ngan madam...pas pada lagu... terus melalut ke bab jodoh plak...kata madam kalau nak kawen cari yang betol2 kita cinta...jangan terima yang kita tak berapa nak terima...sebab kesannya akan kita tanggung sepanjang hayat...tetap mengingati yang lama...hmmm...betol jugak kan?
Tapi...kalo nak cari yang betol2 kita cinta...ntah bila lg akan berjumpa...makin lama usia makin bertambah...tambahan lagi setakat ni yg kita cinta dan masih kita cinta tetap orang yang sama dari dulu sampai sekarang...so takkn nak tunggu dia...dia dah bercucu pon belom tentu kita bleh dapat dia balik...so kena berpijak di bumi yang nyata lah...pendapat orang macam2...ada yg kata begitu dan ada yang kata begini...yang pastinya kita yang mengharungi dan merasai lebih tahu apa yg terbaik utk kita kan? cakap pandai...tahu pon...tp ada hari2 tertentu pejam mata..tak pakai pon ayat2 motivasi camtu...hmmm...
Dah namanya manusia kan?...Terkadang ada masa kita rasa kuat sgt...tp kadang2 ada masa2nya kita rasa down sgt...saat kabur tulah yg memerlukan kekuatan dalaman yg bukan sedikit untuk meneutralkan kembali jiwa dan perasaan...dalam keadaan jiwa yang tak menentu tu macam2 perkara yg bleh berlaku...sama lah saat kita bermotivasi...macam2 perkara positif kita akan buat...bezanya masa bermotivasi pastinya byk perkara positif yg akan berlaku...manakala bila tengah down perkara2 yg sebaliknya akan mengambil tempat....hmmm...itulah fitrah setiap makhluk...akan ada masa senang dan masa sukarnya...takkan ada yg senang sepanjang masa...dan susah selama2 nya....
Sempat menjenguk ke blog Asniza jap td...tertarik hati sy dengan kata2 dalam tulisan beliau...'hidup ini penjara bagi orang beriman'...hmmm...mungkin la kot....kalo difikirkan logik akal...takkan ada benda yg akan kita perolehi tanpa perlu bersusah payah...tanpa ujian...tanpa dugaan...
Ya Allah...moga setiap ujian dan dugaan yang Engkau berikan mampu menjadikan hambaMu ini lebih kuat dan lebih dekat denganMu...hikmah yg mampu aku rasai pabila diri ini diuji aku seringkali mengingatiMu...berlainan benar bila aku gembira..seringkali aku melupaiMu...yang Allah..andai ujian itu mampu menguatkan aku... bisa mematangkan aku...redhakan aku untuk menerima setiap ujian dan dugaan itu dengan tenang...Aminnnn Ya Rabbal Alaminnn...
4 comments:
AMINNNN.alhamdulillah positif bunyi ayat2 cinta pada kali ni... cinta blh dtg dan pergi, manusia berubah mengikut waktu, tp cinta illahi kekal selamanya..maka pilih la cinta manusia atau cinta Allah. Kalau telalu mencintai manusia jiwa akan merana bilamana cinta menjadi duka..Cintailah org yang mencintaimu dan sentiasa ingat manusia tu tak sempurna. Pasangan yg bercinta hendaklah saling lengkap melengkapi antara satu satu lain barulah sempurna jadinya.....Ikhlas tapi jauh dari org yg tak berapa nak kenal erti cinta sebenar manusia hehhehehehe...
orang yang tak berapa nak kenal erti cinta sebenar manusia? sape yerk?..panjang benor komentarnya...
siapa saya biarlah rahsia mcm dato siti nurhaliza kata
hwa hwa hwa
Post a Comment