Yang ku rasa kini hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan manisnya janjimu
Dan ku dambut itu dengan segenap hatiku
Walau engkau pergi tingalkanku
Hilangnya cintamu menusuk hatiku
Biarku memilih cinta yang fana
Perginya dirimu merobek jantungku
Biarku terjatuh dalam harapan
Hilangnya cintamu menusuk hatiku
Biarkan terjatuh dalam harapan
Dalam harapan…
.
Bait-bait liriknya cukup indah....maksud yg tersirat juga begitu mendalam....patut lah k.paah asik sok sek je duk sebelah sy....Lagenda Budak setan punya penangan...tp sy tak tau la kenapa...takde lah menangis bila tgk citer tu...cuma bergenang jugaklah di kelopok mata ni..lagu tema dia cukup menusuk kalbu....
.
K.lyn...sy tulis ni khas utk k.lyn tau..upon request..he he he...
.
Balik dari kenduri nonoi tu...kekanda anto sy ke putrajaya...otw k.int ajak kuar tgk Lagenda Budak Setan...mmg dh nk nengok citer tu..so apalagi cam org mengantuk disorongkan bantal la he he he..call membe kat putrajaya ajak dia join sekali...so kami berempat k.paah, k.int n membe sy nanie pon pg la layan citer tu....
Jiwa dh la mcm tgh terawang2...al maklumlah bak kata k.lyn kenangan ngusik jiwa...
.
Bila terpandang dia buat kali pertama setelah bertahun2 tk nengok...rasa something jugak lah..sampai tk selera nk makan....tapi pas pd tu rasa ok...bila dia dtg beborak ngan kakanda sy cuma duk diam je sebelah...bila dia tegur sy jawb...sepatah dia tanya sepatah sy jawab...kdg2 tu kakanda plak tolong jawbkan he he he...alhamdulillah sy dh tk rasa apa dh...mungkin sy dh makin kuat kini...cuma mcm tk sangka la boleh jumpa dia lagi...keadaan yg sy cuba elakkan tp bertemu jugak akhirnya....
.
Pas balik dari kenduri tu dia msg...cam tak percaya n tak sangka dia akan msg lg setelah bertahun....kalo ikutkan hati malas nk jawb tp takot nanti org kata sombong plak kan?...so layan jelah ala kadar....sy cuma menjawab apa yg ditanya...ntah lah takde rasa nk tnya ttg perkembangan dirinya...kalo tahu makin sakit hati buat apa kan? baik tak yah...cuma biasa lah bila dh jumpa dia nih kenangan2 lalu mengusik jiwa lah....secara tk langusng teringat jugak lah walau pon kita tak mau dh nk ingt semer tu....tp rasa dh tk mcm dulu...mungkin sy dh mampu terima kenyataan kot...harap2 mcm tulah...hmmm...insyaAllah..moga Allah terus kuatkan sy...
.
Masa nengok citer tu...terbayang lak kisah ngan dia...lagu tema tu betol2 kena ngan batang hidung...hmmm...ntah la tak tahu nk tulis apa...cukup la kot...tak tau apa rasa skrg ni...ini jelah yg bleh sy tulis saat nih...nnti dh ada rasa den update balik yerk he he he...
2 comments:
bila dah berjumpa baru tahu kekuatan tu ada ke tidak... sekarang dah tahukan?
yup...pasni kalo jumpa dh tk kisah kot...tp kalo boleh biar lah tk pyh jumpa lg..
Post a Comment