Pagi2 lagi dh ada yg buat sy hangin... bengang dgn org yg suka menyebok...saje je menyibuk sedangkan mereka2 tu tak tahu apa2 pon...tk pernah mengetahui apa yg sy lalui...tk pernah merasai derita hidup sy...hanya Allah, sy dan insan2 yg benar2 tahu sahaja yg tahu apa yg sy lalui....tp mereka2 itu berlagak mengetahui sedangkan mereka tak tahu apa2 pon...geram sgt!!!....Ya Allah...bantui sy utk terus bersabar dgn setiap karenah makhluk2 MU...jgn biarkan sikap mereka menjadi kudis di dalam hidup sy...aminnn....
.
Kawan2 mcm nilah yg seringkali membuatkan sy jd hilang semangat...berlagak nk jd kaunselor..sedangkan mereka2 ini tidak mengetahui cerita sebenar...mereka tidak berada ditempat sy...tidak mengetahui suka duka sy...manakan mungkin mereka boleh sesuka hati memberi hukum...sedangkan org yg rapat dgn sy dan mengetahui setiap perjalanan hidup sy pon tidak pernah memberi hukuman spt ini....kenapa lah sy diketemukan dgn manusia2 ini....
.
Hidup sy mudah sy tak mengganggu hidup org lain so jgn org lain nk mengganggu hidup sy...sy tk menyebok hal org so org lain jgn menyebok hal sy...siapa mereka nk mencampuri urusan sy?....nk menasihati sy? sedangkan mereka pon lebih kurang dgn sy...spttnya sebelum nk mengata org tu cermin diri kita sendiri dulu...ya Allah hati ini benar2 terusik...kenapa dia bleh keluarkan statement itu sedangkan dia tidak mengetahui apa2 pon...dia hanya membuat andaian dia sendiri...meneka dalam kesamaran...dia benar2 buat sy sedey...sy dh tekadkan utk tidak pandang kebelakang lg...tp hari ini..dia benar2 buat sy hangin...
.
Minggu ini bermula dgn situasi2 yg tidak sy ingini....bermula dgn pertemuan yg tk diingini...pastu hari ini ada plak yg menghanginkan sy...pastu masalah ngan budak sorang nih...betol2 menguji...
.
Dia ni pon satulah...dh start buat perangai dah...msg tk berjawb...call pon tidak...senyap jerk...tanpa khabar berita....tanpa alasan...dia tk kenal sy lg...jgn saje2 nk uji sy...nk kan peluang sy dah bg dia peluang...bila dh bg peluang mcm ni plak jdnya..jgn sampai sy tawar hati...time tu takde sape yg dpt bantu...even family sendiri pon... hmmm...harap2 lepas ni tk mau lg ada berlaku situasi2 mcm ni...buat sy lemas...dh la tk happy duk cni...ada plak penambahbaikan yg lebih menghancurkan...moga2 semua ini tidak berterusan....
4 comments:
hai hangin yer..kesian dia.. sabar. sesuatu benda tu perlu perlahan2 tidak boleh mengejut. selama ini boleh bersabarkan?
mmg la..tp sakit ati tau kalo kita msg no respond...at least ckp ok pon takper jgn la diam without reason...mmg la bleh sabo tp makhluk Allah yg bertanduk 2 tu seringkali menjalankan tugasnya utk menduga kesabaranku hik hik hik
berprasangka baik la selagi tidak mengetahui apa yg berlaku atau yang dialami. Setelah mengetahui barulah boleh dijatuhkan hukuman. jgn membuat konklusi tanpa mengetahui sebabnya takut nanti menyesal.
baiklah! baiklah! sy telah insaf :(
Post a Comment