Monday, September 14, 2009

Kemboja berguguran...

Semalam menziarahi nora yang kehilangan bonda tersayang yg telah kembali ke Rahmatullah selepas asar 22 Ramadhan 1430H... pemergian ibu disaat umat islam sedang membuat persiapan utk menyambut aidilfitri tk berapa hari je lagi pastinya memberi kesan yang mendalam buatnya....pastinya aidilfitri kali ini cukup suram bagi keluarganya...beraya tanpa insan tersayang cukup menyakitkan....saya berkongsi kesedihan yg sama dgn nora...sy juga beraya tanpa tokki utk pertamakali pd tahun ini...
.
Masa sy sampai nora dah menunggu sy dah kawan2 opis yg lain di depan kete...buka je pintu kete dia meluru dan memeluk sy...ayat pertama yg keluar dari mulutnya...''zyra aku dah takde sape2...ayah dan ma dah tinggalkan aku"......Ya Allah! pilunya hati sy saat itu...sy hanya mampu menyuruh dia bersabar...tidak mampu nk mengungkapkan kata2 semangat yg lain...sebak hati sy...saat itu juga sy terbayang kembali saat2 tokki pergi tinggalkan sy...sy peluk nora kuat2...hanya air mata yg menemani kami saat itu...
.
Buat nora...sy harap dia tabah...sy cukup memahami perasaannya kerna sy juga merasai perasaan yg sama saat kehilangan orang tersayang...dua minggu pertama..sy pasti adalah waktu2 sukar utk menerima kenyataan bahawa org tersayang telah tiada...pastinya kenangan bersama arwah ada dimana2...waktu2 ini pastinya kata2 semangat dari insan2 terdekat amat diperlukan...kesabaran...kekuatan dalaman amat2 diperlukan dlm waktu2 ini....
.
Nora...aku doakan kau terus kuat...ingatlah...itu janji Allah yg telah ditetapkan untuk sekelian manusia..kita juga akan kesana mengikuti langkah mereka...cuma masanya belum pasti bila....REDHAkan mereka pergi dulu dari kita...doakan moga ada pertemuan kembali antara mereka dan kita di sana kelak...banyak sedekahkan ayat2 suci untuk mereka...hanya itu je yg mampu kita buat...ingatlah hanya doa anak yang soleh sahaja yg mampu membantu ma dan ayahmu disana...INNALILLAHIWAINNA ILAIHIROOJIUNN...dari DIA kita datang...kepadaNYA jualah kita kembali...

4 comments:

lynaleng said...

sedehnye bace entri nih..

Dehearty.... said...

tu la tu sedey sgt k.lyn...

AsNiza said...

salam..

dah terlambat ni, nak wish..hehe..

"Selamat hari raya, selamat menyambut hari kemenangan"

apa pun, semoga hari2 kita meraikan hari kemenangan ^_^

take care yer sis..

Dehearty.... said...

salam perkenalan buat asniza... selamat hari raya juga untukmu he he he ...