26/10/2009
.
perasaan utk memblog telah kembali semula...he he he... tapi nk lapor pasal apa yerk? takkan nk baca laporan kaji cuaca kot!..tak yah lah yg tu dengar kat radio or tgk kat TV jelah...
.
baru je terima call dari JPA... kursus apa plak dia nk bg kat den nih!buat den risau jerk!jgn derang bg kursus yg kena present dah ler.... dh lama dh den tk muncul di khalayak ramai utk present... paling last masa kursus induksi umum kat IKWAS tahun 2004...uiii dh baper tahun tuh...hmmm...
.
sebentar td mendapat perkhabaran dari JLTI buat sy terkilan...tapi siapalah sy utk mempertikaikan keputusan diri org lain...setiap orang bebas untuk memilih haluan hidup masing2...sepertimana sy tidak mahu orang lain menentukan perjalanan hidup sy...begitu jugalah dgn diri manusia lain...semuanya memiliki kebebasan dan pendirian diri masing2...apa yg boleh sy buat terpaksalah menghormati hak kebebasan itu...seandainya mereka bahagia begitu biarkanlah...nak mengulas panjang soal ni bimbang kalo2 kata-kata kita nnti bakal mengundang ketidakpuasan hati dan membuatkan mereka berjauh hati...takot2 hubungan baik yg terjalin bakal retak dan susah untuk bersambung lg...hmmm...sebagai langkah selamat berdoa dalam hati jelah moga2 ianya tidak berterusan begitu....moga akan ader kesedaran kembali di pihak mereka....Aminnnn
.27/10/2009
.
Malam td plak ader membe call bercerita plak pasal masalah yg melanda dirinya...cian plak sy dengar...nk membantu pon tak tahu camner...nak nasihat org pon diri sendiri pon tak ternasihat..so apa yg dpt dibuat bantu jadi pendengar jelah...moga berkurang lah sket beban yg di tanggung selepas meluahkan... harap2 empunya masalah tu bersabarlah byk2...nk wat camnerkan jadi insan terpilih oleh DIA untuk diberikan masalah...kalo pikirkan sgt masalah pun takot2 nnti akan bertambah2 masalah...makin serabut kepala...makin bertambah tekanan di jiwa...so jgn la dipk sgt (ecece ckp senang la kan bkn awk yg menanggungnya hik hik hik). semua org ada masalah masing2...sy pon sedang bermasalah sebenarnya...tp lg di pk lg menyerabutkan...lagi kita kata ader masalah makin bertambah masalah...so malaslah nk pk bior jelah...try 2 happy2kan diri...buat benda2 yg mengembirakan...alhamdulillah tenang sket jiwa raga den hik hik hik...
.
Jap td plak baru je abis seminar The Prevention Of Sexual Harassment in the workplace (byk plak laporan den kali nih hik hik hik)...tp...jeng jeng jeng...apa yg sy nk laporkan sbnrnya badan jer ader kat dalam dewan tuh...pikiran sy ntah kemana...dah sampai london..mumbai...padang segala (eh tak! padang cancel!)... sib baik lah ader seorang lagi membe opis yg dihantar sekali ngan sy utk ke seminar tu...masuk2 je opis bos terus tanya apa isi kandungan seminar...so den buat muka tak bersalah terus transferkan pertanyaan bos tu kepada membe yg pg sekali tuh hik hik hik... takkan nk bgtau bos perkara sebenar...nntikan dia kata silap pilih orang plak (mmg dia silap pilih pon kih kih kih)
.
Banyak plak den merepek hari nih....sekian dulu lah laporan kaji cuaca den utk ari nih...akhir kata moga den terus ceria...terus gumbira...terus menerus bahagia walau pon mendung kelabu masih belum berarak pergi (tiba2 jerk kih kih kih)
3 comments:
macam ada citer bermasalah jer ni....
dun know how 2 comment...very2 upset!
AIYOK MANYAK SERIUS TU....
Post a Comment