Tuesday, June 9, 2009

C5 dan Sup Rangka...

Tiba2 rase windu plak pada kuarters C5... mesti dh jadi umah hantu dh skrg nih...kalo sy still dcna pastinya C5 takkan jd umah hantu... pihak pengurusan pon apsallah sakit jiwa benor org nk duduk tk dibg rela biorkan umah tu terbior dihuni antu2...cian C5... tempat kenangan tuh....byk tinggalkan kenangan lebih2 buat sy n k.atie... k.lyn pon kdg2 join sekali he he he...k.ida, k.adah, k.shida, k.v, noi itu semer bekas2 penghuni C5... yg paling lama rasenya sy n k.atie lah.. dh dkt2 nk transfer baru k.paah n zet masuk... pas sy kuar... k.atie pon kuar... tk lama pastu disbbkan hal2 tertentu k.paah n zet pon turut keluar... tinggallah C5 dengan misteri nusantaranya...

K.lyn, masihkah kau ingat...kita berlari-lari.. dikaki langit mencari pelangi..lalu hujan turun..kita basah bersama... (erkkk apsal lagu kopratasa plak kuar nih) heh heh heh... sbnrnya nk kata masih tk k.lyn ingat ttg sup rangka?... maunya k.lyn lupa kan? k.lyn yg supply rangkanya kih kih kih... rasenyer yg mebeles (well... sape yg masak? kih kih kih)... k.atie 4 sure lah dia takkan lupa sbb setiap kali sembang ngan dia kalo citer bab nih mesti dia soh stop citer sbb katanya tak tahan.. terliur... dan2 tu jgk nk cari rangka wat sup KAH KAH KAH....nasi air.. ditabur dgn cili kering goreng diatasnya.. pastu masukkan sup rangka bersama2nya... waaaaaa terangkat....kfc apake namanya yg baru tuh pon kalah..

Kalo ngan k.atie byk kenangan pasal mkn... ingat lg blk dr discussion KMK kol 2 pagi tuh... rase lapar... nk mkn biskut tk selera.. pastu masak nasi.. tgk kat dlm frezer.. tinggal ikan bilis ngan tempoyak je.. pe lagi kol 2 pg kitaorg bantai wat resepi ikan bilis masak tempoyak... KAH KAH KAH... bukan tahap supper dh tuh.. tu dh tahap sahur dah... nikmatnya kitaorg 'sahur' mlm tuh k.lyn...betambah baper kali....satu lagi lauk yg buat sy tingat kat k.atie.. ikan jaket masak kosong.. pastu cicah ngan sambal kicap.. uuuiiiii teramatlah wonderful nyer... tp.. kalo buat kat umah sy skrg nih bunda mesti ckp tuh masak org malas namanya...bunda tak tau betapa nikmatnya masakan tuh... dia tak tahu itulah masakan anknya di rantauan selama 4 thn yg bleh membuatkan ank dia ni betambah 2 pinggan... tu tk campur kalo mkn ngan k.atie bleh up lg tuh KIH KIH KIH...

Paling tk bleh lupa pasal k.atie... teman dia menjogingkan diri di tasik cempaka... kemain lg semangatnya nk diet n nk exercise... last2 abis menjoging kitaorg membedal nasi lemak kat UKM... so apa jd pd jogingan kitaorg? hampesss.... dpt lemak balik laaaa KAH KAH KAH.... pas pd hari tu setiapkali weekand kitaorg tidak lg menjoging di Tasik Cempaka tp kitaorg dh ubah lokasi jogingan kami ke cafe nasi lemak kat UKM KIH KIH KIH...

itu belum lagi peristiwa di The Mines... tk jumpe cari pintu kuar sbb conpius kedai semer dh tutup.. pusing2 tempat sama tk jupe tempat parking...rasa cam nk nangis dh.. tp sib baik lah k.paah n zet cool jerk... tula sape soh memboling n menkaraoke sampai tk ingat dunia.. k.atie, k.paah n zet (cam tk caya zet leh layan dangdut) mmg antu karaoke.. sib baik den tak pandai nyanyi.. kalo tak den jd antu sama KAH KAH KAH...

Itulah kenangan yg takkan mampu sy jual beli...yg membuatkan sy senyum sendiri setiapkali terkenangkan waktu itu... saat2 gembira sy bergelar perantau... saat gila2 sy di bumi Bangi...walau pon ader terselit kepahitan tp sy rela menelan kepahitan itu utk sebuah kemanisan yg mungkin takkan sy perolehi dimana-mana pon kecuali disana... mungkin ada.. tp sy amat pasti takkan sama...

7 comments:

Anonymous said...

kenangan lamo ngusik jiwo tolll kat c5 tuhhhh...pas main badminton lepak ctula sampai la tunggu ex den ngantar balik umahhh....ishhhhh nyampahhh teringat laieeee....

Dehearty.... said...

aih! asik ingat ex jerk.. den tak sobut pon pasal ex.. den sobut C5 n sup rangka pon belh tingat ex.. ekekek...

Anonymous said...

hkaahkhkaahk apo2 yg berkaitan dgn opis lamo mmg den akan teringat ex..haa kan teringat lagikkk...

Dehearty.... said...

takper lah istighfar byk2... ingat ALLAH.. InsyaAllah pasni tk ingat lg...

Anonymous said...

Asatagfirullahalazimmmm....:):):)

Anonymous said...

kalo den lak ingat zaman kegemilangan den kat sana hahahaha....

Dehearty.... said...

hamboi2 dia pon nk tumpang gak tuh!...anda mmg sentiasa gemilang bkn kat cna jerk tp dimana2 jua.. ekekek