Rajin plak ari ni nk menulis ekekek....hari ini telah mengenakan sowang adik nih... ex opis mate dulu... sowi sayang kakak tumpang lalu kih kih kih... best jugak yerk rasanya bila dpt kenakan org nih.. mesti tensen je beliau nnti bila terima kiriman dari sy.. pastu jerit WAKENABEB... KAH KAH KAH... skrg ni cam best jerk aktiviti kena mengenakan org nih... apa bestnya? reason utamanya leh wat kita happy... leh wat kita ketawa... awet muda... KIH KIH KIH.. takde lah asik tensen jer manjang....
sy telah berjanji kepada diri sy tidak akan melanggar lagi Fasal 5 perlembagaan hidup sy (hwaaaaa ingat malaysia jer ader perlembagaan den pon ade ape!) KIH KIH KIH... teruskan bergumbira... walau pon kamu rasa sedey tapi cakap cepat2 pd hati aku nk gembira... aku nk jugak... tak kira aku nk juga... aku tak mahu rasa sedey lg... rasa sedey tu membuatkan diri kita tidak bermotivasi...larut dengan perasaan sedey... nk ckp ngan org pon takde mood... nk nyembang pon malas... nk wat ape2 yg positive semer malas... sy tak mahu lagi berada di dalam situasi demikian... keadaan dimana membawa sy hanyut dengan perasaan sedih yg panjang.... dunia ini menjanjikan lebih dari itu... bukan hanya ada kesedihan... tapi dunia ini ader segala2nya yg patut kita nikmati... ada warna warni.. ader kegembiraan.. ader keceriaan.. ader keseronokan.... byknya pilihan... so utk apa kita perlu memilih rasa sedih itu? sedangkan life offer more than that?...
Cukuplah rasa sedih yang panjang itu... sy tak mahu lagi berpatah balik ke jalan itu... Islam juga tidak menggalakkan umatnya terlampau bersedih.. ini seperti yg terkandung dalam ayat ini :
"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman." ( al-Imran:139).... seee??? termaktub dalam Al-Quran... itu maknanya besarnya effect sedih itu... sehinggakan dalam Al-Quran pon ade menyebut ttg ini...
dari itu... ayuh... kita bangkit dari kesedihan itu.. pilihlah utk bergembira.. kerna sy pasti anda akan tahu makna gembira itu apabila anda merasainya... apa impactnyer pd org2 sekeliling anda... jika anda bersedih automatik org2 keliling anda akan turut sedih.. melihat muka anda yg tidak bermaya... org keliling juga mungkin akan jd tak bermaya... buang rasa sedih itu... go go go sadness.. berlalulah engkau dari idup den!
sy telah berjanji kepada diri sy tidak akan melanggar lagi Fasal 5 perlembagaan hidup sy (hwaaaaa ingat malaysia jer ader perlembagaan den pon ade ape!) KIH KIH KIH... teruskan bergumbira... walau pon kamu rasa sedey tapi cakap cepat2 pd hati aku nk gembira... aku nk jugak... tak kira aku nk juga... aku tak mahu rasa sedey lg... rasa sedey tu membuatkan diri kita tidak bermotivasi...larut dengan perasaan sedey... nk ckp ngan org pon takde mood... nk nyembang pon malas... nk wat ape2 yg positive semer malas... sy tak mahu lagi berada di dalam situasi demikian... keadaan dimana membawa sy hanyut dengan perasaan sedih yg panjang.... dunia ini menjanjikan lebih dari itu... bukan hanya ada kesedihan... tapi dunia ini ader segala2nya yg patut kita nikmati... ada warna warni.. ader kegembiraan.. ader keceriaan.. ader keseronokan.... byknya pilihan... so utk apa kita perlu memilih rasa sedih itu? sedangkan life offer more than that?...
Cukuplah rasa sedih yang panjang itu... sy tak mahu lagi berpatah balik ke jalan itu... Islam juga tidak menggalakkan umatnya terlampau bersedih.. ini seperti yg terkandung dalam ayat ini :
"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman." ( al-Imran:139).... seee??? termaktub dalam Al-Quran... itu maknanya besarnya effect sedih itu... sehinggakan dalam Al-Quran pon ade menyebut ttg ini...
dari itu... ayuh... kita bangkit dari kesedihan itu.. pilihlah utk bergembira.. kerna sy pasti anda akan tahu makna gembira itu apabila anda merasainya... apa impactnyer pd org2 sekeliling anda... jika anda bersedih automatik org2 keliling anda akan turut sedih.. melihat muka anda yg tidak bermaya... org keliling juga mungkin akan jd tak bermaya... buang rasa sedih itu... go go go sadness.. berlalulah engkau dari idup den!
2 comments:
macam tu juga dgn rasa takut dgn citer2 yg tak patut hehehehe....
citer tak patut??? kua kua kua
Post a Comment