perkhabaran gembira drp adinda tersayang... alhamdulillah akhirnya dinda sy bertemu jgk mr. rightnya...tp cam tk caya kan?... org yg berthn2 berada di dpn mata tp tk sangka itulah jodohnya...masa berada depan mata tk dengar pulak bercinta ke apa tup tup skrg bila dh jauh sket dh nk tunang.. alhamdulillah... itulah namanya TAKDIR... tk disangka2...
Sebagaimana yg diceritakan adinda kpd sy.... dh lama sebenarnya mereka tak contact slps si jejaka pindah tempat keje... baru awl thn ini si jejakanya mencontact adinda sy balik...masa lost contact ngan jejaka ni adinda berkawan dgn org seremban... setakat kawan jelah.... tp jejaka seremban nih cam nk serius pastu dia ckp nk masuk minang...pastu adinda still tk bg jawapan... sbb hati dia cam tk sure katanya... dlm pd jejaka seremban tu duk menagih jawapan adinda mintak ALLAH bukakan pintu hatinya kalo betol2 jejaka seremban tuh jodohnya... tp pas buat istikharah acapkali tu perasaan tetap takde pada yg seremban nih... dia pon stright to the point dgn bdk tu kata kita kawan jelah yerk....sbb perasaan tu takde takkan nk paksa kan?...makanya berkwn jelah dia n budak nih...
Pas pada tu awl tahun nilah bermula segalanya2nya... dua tiga hari sebelum jejaka yg nk jd bakal tunangan adinda ni menghubungi adinda sy... adinda sy bermimpikan dia... tak tahu sebab apa tiba2 je termimpikan dia sedang dorang bknnya ada special feelings pon kan? dan tambahan pulak dorang masa tu dh lama pon lost contact sejak budak tu pindah...pas pd mimpi tu tiba2 je jejaka tu contact dia.... he he he.. tu la dia kalo dh namanya jodoh...mungkin masa adinda mimpi tuh jejaka nih dh tgh berkira2 nk contact dinda kot...agaknya itulah instinct yg ALLAH bagi...rahsia ALLAH tk terjangkau dengan fikiran kita...
Whatever...kanda tumpang gembira yer sayang...setelah byk pahit getir yg ditempuhi.. akhirnya ALLAH kurniakan kemanisan ini buat dinda...kita telah byk berkongsi segala2nya...suka mahu pun duka...sebagai antara org yg paling rapat ngan dinda kanda tahu pastinya dia teramat istimewa di mata dinda... kalo tidak mana mungkin dinda boleh menerima dirinya semudah itu...kanda doakan semoga segalanya berjalan lancar... moga dinda dan dia (tak bleh nk dedahkan identiti lg kih kih kih) senantiasa di bawah rahmatnya... dan moga mahligai yg bakal dibina berkekalan hingga ke akhirnya...kanda doakan yang terbaik buatmu sayang...
No comments:
Post a Comment