Ramadhan bakal tiba tak berapa hari je lagi...cepat sangat waktu berlalu...baru sangat rasanya meninggalkan Ramadhan dan syawal untuk tahun lalu...pejam celik pejam celik esok lusa dah nak sambut puasa lagi...tak tahulah kenapa asal nak Ramadhan atau Syawal je automatik perasaan ni jadi sayu jerk...tambahan lagi tahun ini tahun pertama menyambutnya tanpa tokki...hmmm...dah hampir 5 bulan rupanya tokki pergi tinggalkan kami....rasa cam baru sangat....terlalu rindu padanya...tak tahulah camne nak sampaikan rindu ini..hanya dengan sedekah ayat2 suci dan doa jelah yg termampu dibuat saat diri ini terasa rindu yang teramat sangat padanya...hmmm...wahai hati kuatlah sayang...La Tahzan....
.
nak merapu pasal apa yerk?...ari ni bowing tahap gaban...budak2 opis ramai yang cuti...kursus...meeting..dll urusan lagi lah..dah la tak ramai org bila dh time camni duk la sy sensowang...keje dah setel..dah tak tau nk wat ape lg dah..duk kat state camni lah...jarang nk cari waktu yang betol2 sibuk...sbb tu la blog den bleh dikatakan hari2 leh update hik hik hik...sib baik jugak lah ader pc yg dilengkapi kemudahan tenet...kalo tak bukan boring tahap gaban lagi...tahap kesatria baja hitam..tahap power rangers....tahap ultraman ketika butang merah didadanya berbunyi dan menyala...kalo dalam bola sepak dah masuk waktu kecederaan tuh...pendek kata dah nazak lah..tapi ultraman setakat nazak je kan...tak mati2 jugak...asal butang merah kat dada dia menyala je mesti mak dia ke bapak dia ke yg tinggal kat atas langit tu datang bantu!...ASTAGHFIRULLAH....apa benda ni yg kuar ultraman segala nih...kritikal dh tahap boring den nih hik hik hik... tula....dulu duk bangi elok2 gatal nak balik kampung...konon2nya nk membawa diri untuk mengubati hati yang lara..last2 duk kat cni lara bab bowing plak!
.
Oh ya lupa nak report...Waheeda - Akhil dah selamat pengatin baru dah (tiba2 jer kuar citer pasal nih ekekek!)...reaksi negatif den 'eeeeee meluatnya aku' (tumpang sedey ngan maizawati).... reaksi positif plak
'hmm..udah jodoh mereka' titik! tak leh sambung komen lebih2..karang ader plak statement yg belum diFINASkan kuar ekekek!..itu jelah laporan kaji cuaca psal dorang tuh...yang selebihnya sama2 lah komen dalam hati dan lu pikirlah sendiri bersama2 Nabil ekekek!...
.
bab lain yang den nak lapor..bersama2 lah kita menghalang atau mencegah H1N1 dari terus spread kat Malaysia nih (ececeh! tiba2 jerk hik hik hik)...bimbang gak sy bila hari demi hari bilangan kematian semakin meningkat...tak bleh nk kata virus tu takkan sampai kat kita..sbb ianya tersebar begitu cepat...mintak Allah jauhkanlah dari sy dan keluarga dan anda2 semua...tak mustahil nnti kerajaan akan announce perintah berkurung kalo dan tahap darurat...sebelum virus ini mendekati kita ambiklah langkah2 pencegahan sebagaimana yang disarankan oleh pihak2 yang arif tentang ini...cariklah mask kat kedai2 yg menjualnya la..takkan nk cari kat kedai basikal plak kan ekekek!...sy pon nak kena p carik gak ni...semalam putera tunggal ayahda dan bunda sy pendek katanya adik sy la...si shafiq.... dan bising merengek kat bunda soh belikan...katanya cikgu dah soh pakai kat sekolah...walau pon sekolah dia tu jauh..bleh dikatakan kawasan pedalaman la kot ekekek!..tp tak salah kan kita berjaga2...prevention is better than cure....takkan lah dah terhantuk baru nak terngadah (betul ke bidalan aku nih ekekek!) ya murid2 hari ini kita belajar bab bidalan hik hik hik..tp nampak gayanya we have to continue our class tomorrow sbb masa teacher dah time ni (masa dh time? bukan time itu maksudnya masa ke ekekek!) ROJER n OUT
No comments:
Post a Comment