Thursday, August 27, 2009

Harapan Ramadhan

cepat sangat masa berlalu....ari ni dah masuk hari ke-6 puasa...moga2 Allah terus kuatkan semangat untuk berterawih...juga untuk melaksanakan amalan2 lainnya....moga sy terus bersemangat dan bermotivasi untuk menghadapi bulan mulia ini hingga ke penghujungnya dan dapat merebut peluang pahala yang dijanjikan Allah S.W.T dalam satu malam barokah yang tak pasti bila...LAILATUL QADAR...moga hadirmu akan menjadi milikku...
.
Bulan2 pose ni tak addict sgt nk menulis kat blog...seringkali takde idea...tambahan lagi pesaing sy k. atie n k.lyn dah lama tak update blog...so sy punyer semangat pon menurun sama la.. ekekek!...bulan Ramadhan tahun ini rasa terisi sket....tak seperti tahun2 sebelum ini...alhamdulillah moga Allah terus kukuhkan hati sy...
.
Perasaan sayu tetap ada...tak pastilah kenapa...mengingatkan waktu2 lalu..Ramadhan di perantauan...terkenang rakan2 lama yang entahkan bila dapat bertemu lagi...terkenang kemeriahan bazar Ramadhan kat Shell fasa 1 bangi...bisa membangkitkan rasa windu dihati sy...kenangan berbuka ramai2 dgn housemate kat C5...kenangan berterawih di Masjid UKM ngan Zet...teman Zet merempit blk dari bazar Ramadhan UPM sbb nk kejar waktu berbuka..last2 kami bebuka tgh jalan hik hik hik...semua tu rasanya seperti baru sgt...sedangkan sy di cni sudah hampir tiga tahun...Ya Allah...bila lagi peluang itu akan hadir dalam hidup sy...windu...windu...windu...
.
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
.
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
.
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
.
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
.
Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

No comments: