Detik pertemuan adalah tanggal 22 Januari 2003... tarikh keramat itulah yg merakamkan kenangan pertemuan pandang pertama antara sy dan dirinya...dengan kepoh bicaranya menegur sy yg ketika itu masih shy2 cat (maklumlah budak baru kan kena control ayu sket ekekek!) membuatkan sy rasa senang dgnya... kekepohannya menyebabkan sy rasa diterima...tp...terdetik kat hati bila mula2 tgk gaya dia... brutalnya dia nih kih kih kih... dipendekkan citer bermula dari detik itu maka kenal lah kami antara satu sama lain.. dan semakin serasi bersama hari demi hari....
Seorang yang happy go lucky...brutal....susah utk mempamerkan kemarahan...bertanggungjawab pada kerja...teramat rajin (sbb tu la ramai bos2 sayang ekekek!)....jarang bersedih (itu pd pandangan luaran sy.. dalamannya sy tk pasti kot2 dia sedih dia simpan sensowang)...tak kisah kalo disusahkan...masa duk bangi dulu masa belom ada kete dialah yg jd driver sy ekekek... tk sihat sy carik dia soh anta p klinik...nk p warta..bilion...metro kajang...semer ajak dia...time ader kete pon sy still menyusahkan dia... sampai la skrg ni kalo p putrajaya tak sah kalo sy tk nyusahkan dia ekekek (sowi la yang i mmg suka nyusahkan u... kalo tk buat u susah i rasa cam tk complete jer bila i dtg putrajaya ekekek!)..
Dia seorang kaunselor yg baik...pendengar yg setia...peneman dating terbaik (i bg u anugerah ni yerk!) ekekek!...dialah yg menjadi pencetus emosi kasih sayang sy buat seseorang (dalam kenangan)...dr. cinta yg agak baik (tp ader jugak faktanya yg bercanggah dgn pendirian sy)....apa lg ek? kalo nk senaraikan disini rasa nya takkan habis sbb bak kata k. atie tk teluah ngan kata2...hanya yg mengenali sahaja yg tahu betapa istimewanya makhluk Tuhan... yg paling seksi ini (ayat ni den tambah je tau tk membawa apa2 makna ekekek!)
Dia senantiasa ada bersama-sama sy....saat sy rasa bahagia of courselah...masa2 kabur sy pon dia senantiasa ada. Masih segar diingatan sy...meja dia kat Tkt 3 depan bilik c. bakar tu..selalu jadi port sy time sedey...siap nangis lg kat celah meja dia ekekek!... kdg2 ternervous jgk dia bila tgk sy camtu...pastu terdengarlah pujukan dia 'issh!apa ni nangis2.. dah2 jgn nangis lg...malu kat org tgk tu...'(ayat sama je dia ulang tiapkali sy nangis.. sbb tu sy bleh hafal ekekek!)'diikuti bla..bla...blaaa berbakul nasihatnya pd sy...tp nasihat yg berbakul tu kdg2 semangkuk je yg masuk kat telinga sy.. yelah owang tengah nangis mana nk menjiwai sgt nasihat tuh...kenalah menjiwai tangisan tu dulu...ekekek!... dia selalu menjadi tempat sy utk meluahkan perasaan...tak kiralah rasa berbunga2 ke, rasa geram ke, rasa sedih ke, rasa happy ke...mmg sy akan cari dia utk berkongsi rasa2 ini...Dengan dia sy memang tak bleh nak berahsia...ader jgk benda2 penting yg berlaku dlm hidup sy kadang2 sy rasa nk rahsiakan dulu dari dia...konon2nya nk buat suprised lah tp tk tahu kenapa mmg tk bleh... kena citer jugak kat dia akhirnya...seorang yang cukup memahami...fuhhh.... kalo nk citer semua pasal dia tahun depan pon tak abis.
Apapun dia...yang pastinya saya sayang bangat dengannya...moga ukhwah yg terjalin ini akan berkekalan hingga ke akhirnya...dan senantiasa diberkati Allah....Happy birthday buat insan yg digelar CC Rohana yg brutal oleh anak2 buahnya...moga Allah terus meniup dan membekalkan dirimu dengan keimanan dan ketakwaan yg teguh...moga kesabaran dan ketabahan senantiasa bersamamu dalam mendidik putera dan puterimu..Aimi dan Aizat....moga terus menjadi permaisuri yg disegani dalam hidup kanda Armay kesayanganmu...apa lagi yerk??...segala yg terbaik lah untukmu... moga terus cemerlang..gemilang..dan terbilang ekekek!.. itu yg kamu suka kan? hik hik hik
3 comments:
tq darling. i ni kurang sihat so mood tu kurang la. satu lagi bab mengarang i memang hancus so tak pandai la nak buat karangan. Nak citer pasal ling pun tak tebuat2 maklumlah tak reti nak luah biar i simpan je dlm hati i ni hehehe...tu tak da blog :) apa2 pun terima kasih la yer adiah tak da ker?
takper i mmg memahami u...u mana pandai bab karang mengarang nih kalo bab suruh berdebat u pandai la kan? ekekek..hadiah??? apa yerk i nk bg u?..haaaa.... ada..ada..spesel lagik!..disebabkan u tk sihat i bg u topeng..bimbang skrg ni H1N1 di mana2..so dgn topeng tu bakal melindungi u...konon2 i mcm topeng la..sentiasa melindungi u walau di mana pon u berada ekekek!
2 la pasal apasal la dia org tak lantik i jadi ahli dewan rakyat hehehehe.topeng pun topeng la....
Post a Comment